19 Aralık 2011 Pazartesi

En son ne izledim?


Evet en son ne izledim? Aslında en son evimde yan gelip yatarken bir elimde kahvem, bir elimde sigaram herhangi bir yabancı film peşindeydim. Evet öyle.. Fakat yazılası bir şeyler kaldıysa beynimde son izlenene dair, bu iz tiyatrodan geçmekte!
Sanırım geçen hafta Pazar'dı, rastgele gidilmiş bir oyundan pek bir şey beklememe rağmen, daha ilk sahnede görsellik beni benden aldı.Hemen hemen izlediğim tüm tiyatro oyunları içerisinde en fazla yaratıcı dekora sahip oyun bu olmalı dedim, az zaman sonra dediğimi tekrar tekrar onayladım.
'Sırça Kümes'
Bir Tennessee klasiği... Can Yücel çevirisi..
Kentlerin savrulmuş bireylerinin çöküntüye uğrayan yaşamlarını ve onların yaşamlarının içindeki buhranı konu alan mükemmel oyun.



jim:_ gelelim sana! söyle laura senin de ilgilendiğin bir şeyler vardır elbet...
laura:_ benim mi? dedim mi a, şey... koleksiyonum var benim...
jim:_ neden bahsediyorsun allah aşkına? nasıl şey o koleksiyon dediğin?
laura:_ sırça işte...çerden çöpten şeyler. süs için çoğu. minnacık minnacık hayvanlar, sırçadan yapılmış hepsi. her çeşit hayvan var içinde. annem tutturmuş "sırça kümes" deyip duruyor. bakın size bir tanesini göstereyim, isterseniz. en eskilerinden biri bu. on üç yılı dolduracak neredeyse. aman dikkat edin! çıt diye kırılıverir.
jim:_ iyisi mi almayayım elime! pek sakarım kırılır da sonra...







Fazla anlatmaya gerek yok, bir tavsiye.
Kulak ver!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder