19 Aralık 2011 Pazartesi

Bir öneri?


Açıkcası itina ile ilgilendiğim bir konu değildir özellikle de noel başlığı adı altındaki hediyeler...Niye ise hep zorunluluktan alınırmış gibi gelir. Geçenlerde bir arkadaşım sordu, aklında ne gibi fikirler var diye. Pek fazla düşünmedim aslında. Tabi bu benim fikrim. Size çok sıradan gelebilir, caddeleri gezerken vitrindeki şaraplara odaklandım.
Çoğumuz bu özel günde alkolü masamızın baş tacı yaparız. Madem dedim; alkol olacak o zaman maksat birliktelik değil mi, beraber yudumlanan bir şaraptan daha güzel ne olabilir ki? Hazır hava soğuk,içimizi ısıtmaz mı bir kadeh kırmızı?
Tabi ben bunları düşünürken, Hayyam notları geçti aklımdan, dedim güzel bir şarap, şişesinde ufak tefek süslemeler, kurdele ya da kendi çizdiğin bir resimle oynamalar olsa;  ufak bir zarftan Ömer Hayyam katılsa geceye..
Ve bir daha ki seneye kadar eskise o şişe o sözlerle...Hatırlansa mesela!


''Dünyada akla değer veren yok madem,
Aklı az olanın parası çok madem,
Getir şu şarabı, alsın aklımızı
Belki böyle değenir bizi el alem!''
                              
                                Ö.Hayyam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder